Followers

Thursday, August 25, 2011

Pre-Raya

Bismillah Al Rahman Al Rahim

So here is my little story that I promised you earlier. The main reason why I've been so busy lately is sebenarnya disebabkan maid rumahku sudah pulang ke tanah airnya. So yang menjadi penggantinya siapa lagi kalau bukan diriku sendiri. Iyaaaaa sudah menjadi bibik yaaa. lol.

Basically my daily routine are

basuh baju,
jemur baju,
send baby Naquib to school.
angkat baju yang dah kering.
occasionally will mop and vacuum the floor.

For the past few days, rumah bagaikan di landa Tsunami. Mom got the house painted all white. In and out. Then she bought new carpets for each and every single room in the house not forgetting new curtains too. Yang menjadi mangsanya siapa lagi kan.  ME!! carrying this and that. But the best part is when I get to decide which color I want for my room's curtain and carpet. Memang semangat raya habislah. I know raya should be celebrated best in moderation but since last year time raya kat Brisbane bagaikan macam tak beraya langsung dengan ada midterm examnye. Beraya kat library kot. So this year Mom is heading the direction of giving it all out. Everything seems to be new. Especially the houselah. I don't plan on buying any new clothes. Not anytime soon I guess. Wardrobe dah penuh sepenuhnya. Might as well wear what I already have. Mix and match will do the trick. Baju yang beli dulu2 takut sangat nak pakai skang ni I think I'm ready for it. I notice that I've become somewhat bolder in that kinda sense.





Guest Room

Mom's n Dad's room

My fav room for my story book reading

My room :)


So basically this is my raya preparation. What about yours? :)

p/s: Probably when I'm free I'll share with you guys my raya look. InsyaAllah.

27 comments:

Aisya J said...

CANTIKNYAAAAAAAAA RUMAHHHH! Suka bilik yang reading tuuu! :D

Aiman Ariffin said...

Aisya: thank you hun! :) kalau my mom tahu ni sure dia happy lol

yeah, it gives me the ambiance, the mood for reading :)

Wahida said...

Wah, rayan sakan! Hehe. Me? Nothing much. Simple as usual. As long as I can makan kuih raya banyak-banyak, satisfy myself with lotsa types of cuisines, I'll be happy the entire Raya days :DD

namivamp said...

i like the dining room..calm in white.eating there is like ahh~feels good ;* nom nom nom

btw rajinnya u buat kerja rumah ;')

namivamp said...
This comment has been removed by the author.
Aiman Ariffin said...

Wahida: hahaha me too. I'm looking forward bab2 makan2 ni hehe. cant wait! I guess we think alike here haha

Aiman Ariffin said...

Namivamp: haha. yeah. its my mom's and my fav color.

Kenala rajin. if not mom will do everything herself. poor her

fadlisabri said...

wahh....mmg semngat raye!

i like that "in case of emergency break the glass" thingy!=)

ADEEYA said...

omg lawanyaaa :D haha i like your room punya color :D ;) semangat raya betulll hee

Aiman Ariffin said...

Fadli: haha memang. yeah! I like it too. Its very affordable too. Once u come back Malaysia I'll let u know where to get it :)

Aiman Ariffin said...

Adeeya: why thank you adeeya :) yeah I'm loving it too. Silver and white. Perfect combination for 2011 :)

Yunne Osman said...

wow! what a neat and beautiful house! i wish my house looks like that =p i love every part of your house. and although you're maidless now, i think your house is still clean and neat. oh, i love the sofa in your living room the most =)

namaakulynn said...

okay! i love every part. cantik ok. hehehe.mmg terbukti la keberkesanan u as househusband. good good.

anyway, paling suka bilik bacaan. mmg cool la. :D

so,wanna wish u SELAMAT HARI RAYA.

Aiman Ariffin said...

Kak Nurul: lol my mom, she has OCD, obsessive compulsive disorder. SO everything must be neat. I'll blog about that one day lol. Thank you!

Aiman Ariffin said...

Lynn: haha kan. I bekerja keras kot. U pun baca tweet I kan haha. Theres another place in my house that I spend most of my time at. Will blog abt it soon.

Wishing you Selamat hari raya to u too! :)

James Alexander said...

persiapan raya aku sama seperti tahun2 lepas. Nothing much. dan pastinya x semeriah kamu.

Aiman Ariffin said...

James: lol this year meriah sebab I'm back kot and my mom ada someone to jadi her kuli :)

Rtp Farra Arisha said...

indeed, raya must be celebrated very well cause it's celebrated once a year..so, why not kita meriahkan lagi rumahku syurgaku..am i right!? :)
rajin dia mengemas rumah :))
overall, it's very nice..ur house look so cantik!!!
titpkan salam buat ur mommy and family ;)

Aiman Ariffin said...

Farra: you are so right!! haha have to la if not momm will do everything. Thank you farra. InsyaAllah I will :)

Ruby Dane said...

Envy! LAWANYA RUMAH AWK! Humph! :|

Aiman Ariffin said...

Ruby: aww thank you. Jgnla envy :)

Yunne Osman said...

aiman, i am medically diagnosed as OCD. hehehe i've learned to overcome it a tiny winy bit. so now i'm not that obsessed of being perfect (which i was, like seriously) BUT i still count my steps and arrange clothes in a certain system and close the water tap in odd number of twist. my husband used to call me monk. okay i'm freaking you out now so i better stop lol!

Aiman Ariffin said...

Kak Nurul: oh really?! how do u overcome it? believe it or not, i did wrote a post on OCD but i kept it as a draft. When i hang my clothes. I must use the same shape and color of hangers, when I dry my clothes I must use the same shape and color of pegs. lots more. madnes!

sha my heart said...

OCD look like perfectionists?

cantik rumah u. Nampak selesa. Nak lepak kat bilik bacaan dan nak stay kat bilik tetamu, boleh? Haha~

Aiman Ariffin said...

Sha: people with OCD must always see things perfect in their eyes.

THank you :) my mom sure happy kalau baca ni. Eh boleh aja! :)

hypersyaza said...

if I come to your house, I would probably be rolling on the carpet XD

really nice house *drools

Aiman Ariffin said...

Syaza: lol and my mom would go hysterical! hahaha. thank you :)