Followers

Thursday, March 31, 2011

Destinasi

Hidup aku bagaikan kapal yang hampir karam. Perlahan-lahan di telan oleh lautan luas yang tidak mengerti apa itu belas kasihan. 

Pernah tak kau tanya pada diri sendiri "apa lagi yang perlu dilakukan? bila apa yang kau berikan selama ini merupakan sesuatu terbaik" 

Pernah tak kau tertanya-tanya, kenapa segala yang kau sentuh dengan hati yang jujur dan ikhlas jatuh bergolek di depan mata kau?

Berapa kali? Berapa kali? Berapa kali aku perlu lakukan?


Aku tetap mencuba untuk tidak melanggar kau tetapi aku tetap jatuh. 

Satu hari nanti, aku pasti akan sampai di sana. Melalui semua halangan dengan tangisan air mata dan lebat hujan. Dan jalan mana yang aku ambil sekali pun, aku pasti ia akan menuju ke satu destinasi di mana semua calar luka parut di hati dan semua kesakitan gelap hidup ini akan hilang.