Followers

Thursday, March 17, 2011

Putus Cinta

Dulu bila aku dengar cerita orang bunuh diri kerana putus cinta, aku heran, mengapa orang berbuat begitu sedangkan Ia tidak menyelesaikan apa-apa masalah. 

Sekarang, bila aku sendiri telah melalui, menyelami, dan mendalami perasaan putus cinta itu, baru aku faham. 

Perasaan bila cinta tak di balas
Perasaan di tinggalkan
Perasaan bila melihat dia dengan orang lain
Perasaan bila kita sudah di lupakan
Perasaan di abaikan

Ngeri. Semakin kuat degupan jantung ini. Semakin basah peluh di tangan. Semakin deras aliran darah. Ngeri.

Walau banyak kali kau sakitkan hati aku ini, aku tetap memaafkan kau. Mungkin kau belum matang berfikir, mungkin kau tidak merasa apa yang aku rasa. Mungkin kita melihat benda yang sama tetapi arah fikiran kita berbeza. Aku masih dapat bersabar seperti dulu tetapi sekarang maaf, hanya di sini sahaja aku mampu bertahan.

Aku tahu kau dapat apa yang kau mahukan sekarang. Bagus. Tahniah. I'm happy for you. This time I congratulate you without my presence anymore. 

Aku tersenyum bila aku baca post adifstory. Wanita bijak penuh misteri ini seolah-olah dapat membaca isi hati aku yang duka ini.


'Berjalan didalam rimbunan dan hiba perlahan hujan. Pedulikan siapa memandang, mengapa memandang. Kita peluk erat diri kita. Kita lihat abadi akan ketentuan Tuhan pada kita. Lihat matahari, pada sinar yang memancar pada kita. Lihat pelangi, yang Tuhan janji selepas hujan melanda dan lihat tenang akan kehidupan sambil berkata....

Tuhan masih sayang kita...'

Kau mungkin tiada di dalam hidup ku sekarang. Kau mungkin sibuk dengan kerjaya kau sekarang. kau mungkin sedang melayan kekasih baru kau sekarang. Kau mungkin ingin melupakan aku sekarang. Jika itu membuatkan hidup kau lebih bahagia. Silakan.

Kawan baik aku tiada disini. Ahli keluarga jauh dari sini. Walaupun aku tiasa sesiapa, walaupun aku seorang diri, walaupun aku ditemani sepi dan sunyi, walaupun aku serba kekurangan, tidak mengapa. Kerana Tuhan dekat di hati aku.

15 comments:

Ruby Dane said...

be strong aiman. ramai ada 'disini' (in this blog) to accompany you. well, for me... the words it's never be enough to describe how we feel when we are in hurt. but no matter what, GOD is always right. believe in God's fate. :)

hey, i feel in love with http://hotsexywickedlyattractive.blogspot.com/. hahaha. keep blogging. i wanna hear you update from thousand miles away. ^^

Meicther Metz said...

benar ape yg dikatakan... Dr mata turun ke hati dr hati berputik perasaan aneh yg membuatkan ssorg itu berdebar2. Benar kata org x kenal maka x cinta. Setiap manusia mempunyai perasaan ingin disaygi dan menyaygi. Mencintai dan dicintai.Hati mula berkata2. Fikiran mula berteka teki. Mata mula mencari2...

Kadang2 tuhan sembunyikan matahari, dia dtgkan petir dan kilat, kita tertanya2 ke mn hlgnya matahari?? Rupa2nya tuhan memberikan kita pelangi. Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjpa dengan org yg slh seblm menemui insan yg betul spya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul kita akan tahu bagaimana utk bersyukur dgn nikmat pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut. Apabila slh satu pintu kebahagiaan tertutup, yg lain akan terbuka. Tapi lazimnya kita ni suka sgt memandang pintu yang tertutup itu terlalu lama sehinggakan kita x nampak pintu yang telah terbuka untuk kita. Memang benar kita ni tak tau apa yang kita punyai sehinggakan kita kehilangannya dan memang benar gak kita pun tak tau apa yang kita rindukan sehinggakan ia dtg dgn tiba2 tanpa segan silu. Memberi ssorg seluruh cinta kita bukanlah satu kepastian yg dia akan menyintai kita kembali. Jgn harapkan cinta sebagai balasan krn cinta yang hakiki hanya pada ilahi. Ntikan saja cinta tu mekar dlm hatinya tapi sekiranya ia tak, pastikan ia terus mekar dalam hati kita. Ia mengambil masa cuma seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tapi mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang. Jgn pula pandang pd kecantikan krn boleh jadi ianya palsu. Jgn kejar pd kemewahan krn ianya akan susut. Carilah seseorang yang membuatkan kita tersenyum kerana ia memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang suram. Carilah yg membuatkan hati kita tersenyum. Akan tba nti satu ketika dlm hidup apabila kita tiba2 merindukan ssorg sehinggakan kita menggapainya dlm mimpi dan memeluknya dgn sebenar. Mimpilah apa yang ingin dimimpikan. Pergilah ke mn2 yg ingin kite tujui dan jadilah apa yg kita inginkan krn kita hanya memiliki satu kehidupan.


*but trust me, in order to growup u must learn to get hurt..U know u self better..

Sorry..pls feel free to view:
http://meicthermetz.blogspot.com/

thx

chekuduks bacee said...

Life is shorter than most have thought~Turn to Allah
He’s never far away from us~
Put your trust in Him~~
Raise your hands and pray~~~
wish u better in time~~tee hee
* nasihat org pndai hati sndiri pun same duka* .....anytime juz buzz my YM....seems u bz mlas nk buzz u slalu...XOXO

Aiman Ariffin said...

Ruby: awww thanx love. You are right. Just keep holding on faith :) thank u so much for reading my blogposts :)

Aiman Ariffin said...

Metz: you are definitely correct. No point lingering over something that people dont appreciate. Time to move on and see those open doors of opportunity :) thanx bro. I appreciate it

Aiman Ariffin said...

Chekuduks: awwwww thank u so much. Your wise words definitely makes me feel much better. Haha I will keep that in mind. buzz u at YM eh! ;)

syafiq othman said...

sedih la bile kene tinggal...i memahami u.....chillex chillex...carik orang lain lah aiman...bunga bukan sekuntum..kumbang bukan seekor... ngehehehehe

Aiman Ariffin said...

Syafiq: sedihkan?! haha takla syafiq. I dont need "replacement" to make me happy again. Im gonna do it the right way :)

syafiq othman said...

yosh!! baguss....semangat kental tu yang bagus..ngeehehehe...carik mata biru la nanti..huiyooo~~

asna ashraff said...

what was happening yesterday? most of the entry seems alike.
aiman!!! aiman!!! though i didn't finish reading all your previous entries yet, this one is the best so far :)

just so you know, this happened to me too. yeah we are the mature people here... hehe

asna ashraff said...

panjang gila comment Meicther Metz!!!!

Aiman Ariffin said...

Syafiq: haha mata biru? semua kaler pun nak cuba oh kakaka.

Aiman Ariffin said...

Asna: oh rilly? im so sorry to hear that bro, but its okay. we learn and we become someone better k? Get rid of those who doesnt appreciate us out from our system.

ahaha kan? and he is good at giving advice ;)

asphaq said...

Find a new one then! Just chill and relax okay :)

Aiman Ariffin said...

asphaq: u mean find a rebound? haha naah, im gonna do the proper right away of moving on :) thanx tho